Nieuwsbrief juni 2018

Het Thematisch Netwerk Internationaal (TNI) is het platform voor alle liberaal denkenden in Nederland met interesse in Buitenlandse Zaken, Defensie en Europa.

TNI Nieuwsbrief juni 2018

Beste leden,

We naderen de zomervakantie, maar voor die tijd hebben we nog een aantal interessante evenementen gepland. Ook zijn we al druk bezig met de planning voor na de zomer. Mocht u hieraan willen bijdragen, stuur dan graag een mail naar secretaris@internationaal.vvd.nl

In deze nieuwsbrief vindt u het volgende:
1) Regionale bijeenkomsten Europees Verkiezingsprogramma (2 juli, 4 juli, 10 juli)
2) Werkbezoek Gilze-Rijen (6 juli)
3) Save the date: themabijeenkomst Noord-Korea (12 september)

N.b. in onze vorige nieuwsbrief stond een save-the-date voor een evenement over migratie op 28 juni. Vanwege agenda-technische redenen is deze bijeenkomst verplaatst naar het najaar. Nadere details worden in een volgende nieuwsbrief bekendgemaakt.

1) Regionale bijeenkomsten Europees Verkiezingsprogramma
De programmacommissie organiseert drie bijeenkomsten in het land om van gedachten te wisselen over het Europees Verkiezingsprogramma. Hierin zullen belangrijke thema’s aan bod komen, zoals veiligheid, migratie, economie en duurzaamheid. Hoe pakken we deze thema’s aan en welke rol kan Europa hierin spelen? Heeft u een goed idee en vindt u het tijd dat er iets in Europa verandert? Alle leden van TNI zijn van harte welkom op de volgende drie bijeenkomsten:
- Tilburg 2 juli (Qlubhouse, Tivolistraat 6)
- Zwolle 4 juli (Hotel Wientjes, Stationsweg 7)
- Nieuwegein 10 juli (NBC Congrescentrum, Blokhoeve 1).

De bijeenkomsten starten om 18.30u en eindigen uiterlijk om 22.00u.
Inschrijven kan via mijnVVD.nl of door een e-mail te sturen naar verkiezingsprogrammaeuropa@vvd.nl.

2) Bezoek aan vliegbasis Gilze-Rijen
Op vrijdag 6 juli organiseert het Defensienetwerk een bezoek aan vliegbasis Gilze-Rijen. Gedurende de middag zal de commandant van de Special Operations Command (SOCOM) onder meer een toelichting verzorgen over de taken van zijn eenheid en de rol die de Luchtmacht daarin vervult. Ook vindt een demonstratie plaats van een Cougar helikopter. Het werkbezoek staat open voor alle leden van TNI.

Locatie: Vliegbasis Gilze-Rijen
Tijdstip: 13.00u-17.00u, vrijdag 6 juli

Aanmelden kan door uiterlijk 3 juli een e-mail te sturen met een korte persoonlijke introductie naar vvd.defensietni@gmail.com.
Nadere informatie volgt na aanmelding.

3) Save the date: Themabijeenkomst Noord-Korea op 12 september
Op woensdagavond 12 september  trappen wij het najaar af met een themabijeenkomst over Noord-Korea. Diverse gastsprekers zullen hieraan deelnemen. De bijeenkomst vindt plaats in Den Haag. Noteer deze datum alvast in uw agenda, nadere details volgen.

Wilt u op de hoogte blijven van de activiteiten van TNI en deze nieuwsbrief blijven ontvangen? Meld u dan aan voor ons Netwerk via mijnVVD.nl. Het is hiervoor niet nodig om lid te worden van de VVD, u kunt uzelf ook aanmelden als geïnteresseerde.

Wij hopen van harte om u te zien op onze activiteiten en wensen u alvast een prettige zomer!

Met vriendelijke groet,

Ruben Brekelmans